Rozbaleno, ale se zárukou


Pokud nakupujete přímo v prodejně, máte možnost si výrobek vč. obalu prohlédnout a případné dotazy směřovat přímo na prodávajícího. Ale jak to je s nákupem v internetovém obchodě, jak ověřit, že je zboží v pořádku, že je pouze poškozen obal a jak to je vlastně se zárukou.
velikosti krabic.png
Rozbalený výrobek
Pokud kupujete již rozbalené zboží (může se jednat o oblečení, elektroniku nebo kosmetiku), měli byste se ujistit, hlavně v případě, že je součástí výrobku i příslušenství, že nic nechybí.  V kamenném obchodě by tohle neměl být žádný problém, již otevřené zboží mohlo být jenom ukazováno nebo vystavováno, ale jinak žádnou jinou vadou netrpí. Pokud nakupujete v e-shopu, měly by vám být zaslány aktuální fotografie, ze kterých je patrné, jak moc je obal buď poškozený nebo již otevřený. U rozbaleného výrobku byste měli mít možnost jeho navrácení ve lhůtě do čtrnácti dnů od jeho koupě.
U rozbalených výrobků nebo těch bez originálního obalu je lákavá především cena, díky tomuto handicapu bývá velikým lákadlem pro kupujícího.
Výrobky vrácené kupujícími do 14-dnů
Více opatrnosti je určitě na místě, pokud se jedná o výrobek, který byl prvním kupujícím vrácen v zákonném stanovené lhůtě 14-ti dnů. V tomto případě by měl obchodník ručit za to, že výrobek během této doby neutrpěl žádnou vadu a je plně funkční. U oblečení by neměly být odstřihnuty visačky ani odstraněny nášivky se značkou výrobce.
kniha v krabici.png
Jak to chodí v e-shopech
Některý z e-shopů mívají u nabízených výrobků zvláštní kategorii „Rozbalené zboží“. Takový výrobek by měl fungovat a být v top stavu, vada by se měla týkat pouze obalu, kdy k poškození může dojít při přepravě. I na takové zboží je poskytována záruční doba na dvacet čtyři měsíců a veškeré s tím související výhody (servis). Nikdy se nenechte odbýt tím, že na rozbalenou věc se žádná záruka nevztahuje.